تبلیغات


 
 



بیت‌کوین چیست؟
بیت کوین یک شبکه توافقی است که یک سیستم پرداخت جدید و یک نوع پول کاملاً یجیتال را بوجود آورده است. این اولین شبکه پرداخت نقطه به نقطه تمرکز زدایی شده است که توسط کاربرانش بدون هیچگونه اختیار مرکزی و یا واسطه ای، نیرومند شده است. از نقطه نظر یک کاربر، بیت کوین بسیار شبیه پول نقد اینترنتی است. بیت کوین همچنین می تواند به عنوان مهمترینسیستم دفترداری با سه ورودی موجود بشمار آید.
 
سازنده بیت‌کوین کیست؟
بیت کوین اولین پیاده سازی یک مفهوم به نام "ارز سری" است که اولین بار در سال 1998 توسط وِی دای در فهرست ایمیل سایفرپانک ها، توصیف شده بود و بیان میکرد که این مفهوم، نوع جدیدی از پول است که برای کنترل تولید و تراکنشهای روی آن، بجای یک مرجع مرکزی، از رمزنگاری استفاده شده است. مشخصات اولین بیت کوین و اثبات مفهوم در سال 2009 توسط ساتوشی ناکاموتو در یک فهرست ایمیل رمزنگاری شده منتشر گردید. ساتوشی بدون آنکه چیز زیادی از خودش فاش سازد، پروژه را به اواخر سال 2010 موکول کرد. از آن موقع این جامعه بطور نمایی با توسعه دهندگان بسیاری که روی بیت کوین کار می کنند، رشد کرده است
 
گمنامی ساتوشی اغلب باعث نگرانی های ناموجهی می شود که بسیاری از آنها به فهم نادرست از طبیعت متن باز بیت کوین بر می گردد. پروتکل بیت کوین و نرم افزار بصورت باز منتشر شده است و هر توسعه دهنده ای در هر کجای گیتی می تواند کد آنرا بازبینی کرده و یا نسخه تغییر یافته نرم افزار بیت کوین مخصوص خودش را بسازد. تاثیر ساتوشی نیز مانند توسعه دهندگان کنونی، محدود به تغییراتی بود که از دیگران اقتباس می کرد و بنابراین بیت کوین را کنترل نمی کرد. امروزه هویت مخترع بیت کوین به خودی خود احتمالاً مانند هویت شخصی است که کاغذ را اختراع کرده بود.


دسته بندی: آموزش | ارز دیجیتال


اولین تجربه شما در ورود به دنیای کریپتو چه بوده است؟
 
آیا از راهنمای فرد دیگری استفاده می‌کردید؟ آیا اصلاً به‌صورت اصولی وارد فضای ارزهای دیجیتالی شده‌اید؟ سود و زیان‌های شما چقدر بوده است؟ آیا تابه‌حال سعی کرده‌اید که تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار دهید؟
 
 
شاید برای هرکسی که تازه به فضای ارزهای دیجیتال واردشده باشد، شنیدن اصطلاحات مختلف گنگ و گاها عجیب به نظر برسند، اما با تعریف و فهم بهتر آنها خواهید دید که به راحتی می‌توان به یک خبره در زمینه ارزهای دیجیتالی تبدیل شد.
 
اگر شما نیز یکی از تازه واردان به این عرصه هستید، مطالبی که در ادامه با شما در میان خواهیم گذاشت را از دست ندهید و این مقاله را با تازه واردان دیگر به اشتراک بگذارید.


دسته بندی: آموزش | ارز دیجیتال


ارزهای دیجیتال از کجا آمده اند، و در مورد این نوع پول های الکترونیکی و نوین چه چیزهایی باید بدانیم؟
همزمان با رشد ارزش بیت کوین در سال ۲۰۱۷، ارزهای دیجیتال به یک جریان اصلی در دنیا تبدیل شدند. معمولا به ارزهای دیجیتال نام «طلای دیجیتال» نسبت داده می شود. زیرا، برخی از ویژگی های بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال با این فلز گران بها برابری می کنند. اما این مقایسه درستی نیست.
 
کریپتوکارنسی یا ارز دیجیتال به یک سیستم انتقال وجه الکترونیک گفته می شود که برای تایید تراکنش ها و تشکیل واحدهای جدید، متکی به بانک های مرکزی نبوده و نیازی به شخص ثالث ندارند. در عوض در سیستم ارزهای دیجیتال تراکنش ها در یک دفتر کل توزیع شده به نام بلاک چین ثبت و رمزنگاری می شوند، و این موضوع امکان پرداخت های مستقیم و همتا به همتا را فراهم می کند.
 
مفهوم «ارز دیجیتال» به زبان ساده
 
در این مطلب به موضوعات زیر پرداخته شده:
۱- خلق بیت کوین و بلاک چین (فناوری که بستر فعالیت تمام ارزهای دیجیتال غیر متمرکز را تشکیل داده است)
 
۲- بلاک چین چطور مشکلات مرتبط با ارزهای دیجیتال پیشگام را حل می کند؟
 
۳- تراکنش ارزهای دیجیتال چطور بدون دخالت بانک مرکزی تکمیل می شود؟
 
۴- نقش ماینرها در بازار ارز دیجیتال چیست؟
 
۵- چگونه ارز دیجیتال بخریم؟


دسته بندی: آموزش | ارز دیجیتال

پروفرما سندی است که در آن صادرکننده مجموعۀ شرایط پیشنهادی خود را جهت صدور کالا یا کالاهائی معین به واردکننده اعلام می‌دارد.

فروشنده (صادرکننده) معمولاً پیش‌‌فاکتور را به نام سفارش‌دهنده خارجی یا نمایندگی‌های فروش خود در خارج صادر می‌کند. غالباً خریدار (واردکننده) به چنین سندی نیاز دارد تا علاوه بر ارزیابی شرایط پیشنهادی فروشنده ، بتواند برای اخذ مجوزهای لازم جهت وارد کردن آن کالا یا احتمالاً خرید ارز اقدام کند؛ اما گاه این سند می‌تواند به‌صورت دعوتنامه‌ای از خریدار برای سفارش کالا باشد. در هر صورت ، پیش‌‌فاکتورها فرم واحدی ندارند ، ولی کلا‌‌ً حاوی اطلاعاتی در خصوص مشخصات کمی و کیفی کالا و بسته‌بندی آن ، قیمت واحد و کل کالا با قید مدت اعتبار ، و در صورت لزوم هزینه‌های مربوط به کرایه ، بیمه ، و شرایط پرداخت قیمت کالا می‌باشند. از لحاظ مقررات ایران ، این سند باید معتبر و حاوی اطلاعات زیر باشد:


دسته بندی: آموزش | صادرات و واردات

رویه ترانشیپ عملا ترکیبی از 2 یا تعداد بیشتری ترانزیت می باشد که با توجه به هدف مورد نظر تعداد ترانزیت ها متفاوت خواهد بود. مزیتی که در رویه ترانشیپ نسبت به ترانزیت ایجاد شده است اظهار یک ترانزیت و عدم نیاز به اظهار مجدد برای ترانزیت های بعدی مرتبط با ترانزیت اولیه می باشد.

از آنجائیکه اکثر اطلاعات اظهارنامه ترانزیت اول با ترانزیت های مرتبط بعدی یکسان است با این تفاوت که حامل تغییر می یابد یا کالای اظهارنامه ترانزیت اول بصورت بخش بخش در چند اظهارنامه ترانزیت حمل خواهد شد. در نتیجه می توان با استفاده از رویه ترانشیپ اطلاعات مشترک اظهارنامه ها را از طریق سیستم منتقل نمود و بدین ترتیب نیازی به اظهار مجدد نخواهد بود.


دسته بندی: آموزش | صادرات و واردات

 
 در خرید خارجی، و در مقطع تبادل وجه، لازم است تا خریدار اطلاعات بانکی فروشنده را داشته باشد. مهمترین این اطلاعات معمولا شماره حساب بانکی (IBAN Account Number)، نام بانک و سوئیفت کد می باشد. البته گاهی اطلاعات دیگری مثل آدرس بانک نیز لازم می شود. واژه سوئیفت ( s.w.i.f.t ) برگرفته از کلمات (Society for World Wide interbank Financial Telecommunication) به معنی "جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی " می باشد. این کد شامل حروف و اعداد انگلیسی است. پيام ها به صورت امن و مطمئن بين بانک ها و موسسه های ديگر مالي تبادل ميشود. SWIFT همچنين محل داد و ستد نرم افزار و سرويس های مختلف به موسسات مالی ميباشد. بيشتر پيامهای بين بانکي در سراسر جهان با استفاده از شبکه SWIFT انتقال پيدا ميکند. از آپريل 2006 سويفت به بيش از 8000 موسس مالی در 205 کشور جهان مرتبط شد. خود SWIFT تسهيلاتي برای انتقال پول ندارد و موسسات مالی نياز دارند تا برای ارسال حوالات با بانک ارتباط پيدا کنند.

   در حواله پول به فروشنده اگر یکی از این حروف سوئیفت اشتباه زده شود (به عنوان مثال گاهی بین عدد صفر و حرفO اشتباه میشود) حواله برگشت خورده و به دست فروشنده نمی رسد. اگر سوئیفت کد ناخوانا بود یا در بعضی از حروف آن شک داشتید می توانید سوئیفت کد را در سایت SIWFT وارد کنید. این سایت بانکی را که کد به آن تعلق دارد را برای شما نشان می دهد. و از این طریق می توانید به صحیح بودن کد پی ببرید. ضمنا شما مراحل فوق را برعکس هم می توانید انجام دهید. یعنی نام بانک را وارد کنید تا سوئیفت های اختصاص یافته به آن نمایش داده شود.



دسته بندی: آموزش | تجارت بین الملل و بازرگانی خارجی

همانطور که می دانید برای اظهار کالا پس از ثبت سفارش بایستی به سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی یا EPL مراجعه کنیم , EPL مخفف نوشته های ELECTRONICS PACKING LIST می باشد به معنای سامانه پکینگ لیست الکترونیکی می باشد , خیلی نام سامانه EPL به کارایی آن نمی خورد , متاسفانه در حال زمان نگارش این پست دائما سامانه EPL قطع و وصل می باشد و ارور های فراوانی در ان نمود می کند .

خوب , راه رو کوتاه میکنیم و میرویم سر اصل مطلب , بله سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی ,

برای ورود به سامانه EPL از کجا رمز و پسوورد بگیریم ؟

بایستی با به همراه داشتن کارت ملی خود به نزدیک ترین گمرک محل و واحد انفورماتیک مراجعه کنید و پس از تسلیم درخواست خود مبنی بر دریافت کد EPL می توانید از واحد انفورماتیک گمرک رمز و پسوورد EPL خود را بگیرید , توجه داشته باشین یوزر ورود به سامانه EPL همیشه کد ملی شما خواهد بود و رمز آن نیز معمولا در ابتدا توسط مسئول مربوطه یک رمز ساده انتخاب می شود . مانند 123456 که حتما در اولین فرصت اقدام به تغییر رمز EPL خود کنید , چرا که در صورت قرار دادن این رمز و پسوورد در اختیار دیگران امکان سوء استفاده از کدینگ شما توسط دیگران فراهم می شود , هیچ وقت EPL خود و رمز آن را در اختیار دیگران نگذارید و همیشه برای خود محفوظ داشته باشید .

نکته بسیار مهم : حتما بایستی کد ملی شما در سامانه کدینگ EPL  و کد ملی ثبت شده برای سیم کارت شما با هم برابر باشد و در صورت هر گونه نا همخوانی امکان ورود به سیستم وجود ندارد .

آموزش EPL پنجره واحد تجارت فرامرزی

خوب حال رمز و پسوورد ورود به EPL را در آدرس WWW.EPL.IRICA.IR وارد کنید , اگر همه چیز درست باشد صفحه EPL باز می شود.



دسته بندی: آموزش | صادرات و واردات

این جملات را بسیار شنیده ایم: "نمی دانم در تماسهای تلفنی تجاری چه باید گفت و چگونه باید مشتری را جذب کرد."
یا:
"در این هفته نتوانسته ام هیچ مشتری جدیدی بیابم."

آیا تا کنون برای شما پیش آمده است که از ناکامی های متعدد خسته شوید و فروش شما از طریق مکالمات تلفنی متوقف شود؟
هر یک اشتباهات زیر می تواند جذابیت فروش را از تجارت شما گرفته و آن را متوقف کند.

1- تحمیل اجناس و خدمات به مشتری
اکثر ما از افرادی که همواره از خود تعریف می کنند و می خواهند خود را در نظر دیگران بلند مرتبه نشان دهند، خوشمان نمی آید. این امر در تجارت نیز صادق است. آیا شما دائما درباره محصولات و خدمات خود و مزایای آنها صحبت می کنید؟ این کار مشتریان را به عقب می راند. فقط درباره مواردی صحبت کنید که مورد توجه مشتریان است و پیشنهاداتی در مورد تقاضاهای آنها ارائه دهید. به این ترتیب آنها مشتری دائمی شما خواهند شد و به افزایش فروش و درآمد شما کمک خواهند کرد.


دسته بندی: آموزش | بازاریابی و تبلیغات

آیا می توانید تصور کنید که در سن 90 سالگی همراه نوه های خود به کوهنوردی بروید و قدرت بدنی شما از افراد 20 ساله بیشتر باشد؟ و بتوانید از این راه میلیون ها دلار درآمد کسب کنید؟

یکی از قهرمانان زیبایی اندام، جک لالن Jack LaLanne به تازگی به سن نود سالگی رسیده است. او حتی در این سن آمادگی جسمی کاملی دارد و هنوز هم در حال کسب درآمد از همین راه است. چگونه ممکن است؟

همه ما می دانیم که استفاده از میوه ها و سبزیجات، نرمش های مرتب، نکشیدن سیگار و برنامه خواب مناسب باعث سلامتی خواهد شد. جک لالن مواردی را به این لیست افزوده است. مانند داشتن هدف، زدن وزنه دو بار در هفته، اجتناب از خوردن مواد غذایی مضر بین وعده های غذایی و فعال نگهداشتن مغز.

بدیهی است که ما می توانیم غذای مقوی بخوریم اما نرمش کافی نکنیم. اما علت موفقیت جک لالن تا سن نود سالگی این است که تمام این شرایط را به طور دائمی برای بدن خود فراهم کرده است.

تجارت شما نیز برای حفظ سلامت خود به برنامه دقیق و فشرده ای نیازمند است. برای جذب مشتریان جدید یا حفظ مشتریان فعلی باید:


دسته بندی: آموزش | بازاریابی و تبلیغات

CRM سرنام عبارت لاتین Customer Relationship Management به معنی "مدیریت روابط با مشتری" است. 
از جنس استراتژی است که برای کسب آگاهی بیشتر در مورد "نیازها" و "رفتار" مشتریان برای ارتباط بیشتر با آنان استفاده می شود. روابط خوب با مشتری "رمز موفقیت" در تجارت و کسب و کار می باشد. مناسب ترین راه شناخت CRM فرآیندی است که به جمع آوری تمامی اطلاعات در مورد مشتریان، فروش، تاثیر بازاریابی، واکنشها و رفتار بازار در کنار هم کمک می کند.

ايده اصلي CRM کمک به بنگاهها براي استفاده از تکنولوژي و منابع انساني در به دست آوردن ديدي بهتر نسبت به رفتارهاي تجاري و ارزشي است که هر مشتري براي سازمان ايجاد مي کند. در صورتي که يک سيستم CRM بتواند مطابق با ايده بالا عمل کند، سازمان قادر خواهد بود: 

• خدمات بهتري به مشتريان ارائه دهد 
• بازدهي و اثربخشي مراکز تلفني تماس با مشتري را افزايش دهد.
• ارائه محصولات جنبي موثرتر خواهد بود.
• کارمندان فروش را در عقد سريعتر قراردادهاي فروش ياري دهد.
• فرايندهاي فروش و بازاريابي را تسهيل کند.
• مشتريان جديدي براي خود پيدا کند.
• گردش مالي مشتريان خود را افزايش دهد.


دسته بندی: آموزش | بازاریابی و تبلیغات