تبلیغات


 
 


گمرک ایران نحوه واردات گوشی همراه مسافری را همزمان با اجرای طرح رجیستری به گمرکات سراسر کشور اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران ؛ مرکز واردات و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک در بخشنامه ای اعلام کرد ؛ مسافرینی که به کشور وارد می شوند در صورتی که خارج از کشور گوشی همراه خریداری کرده باشند ، موظف هستند تلفن همراه خود را در بدو ورود به گمرک محل ورود خود اظهار کنند.

بر این اساس گمرک ایران با رعایت مقررات مسافری و لحاظ کردن شرایط غیر تجاری صرفا یک دستگاه تلفن همراه، با اخذ حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی و عوارض متعلقه مراتب اظهار ذی نفع را در سامانه مسافری از طریق گزینه ثبت اطلاعات وارد کرده و سپس از آیکون مقابل هر رکورد ثبت شده نسبت به درج اطلاعات شناسه IMEI و مبالغ عوارض مربوطه اقدام کنند.

این بخشنامه تاکید کرده است در صورت عدم اظهار تلفن همراه و عدم پرداخت حقوق ورودی و درج موارد فوق در سامانه مذکور در هنگام ورود به کشور امکان رجیستری تلفن همراه وجود نخواهد داشت و مسئولیت آن با مسافر است.



دسته بندی: دانستنی ها | مطالب عمومی

تعطیلات آخر هفته در کشور چین شنبه و یکشنبه می باشد و سایر تعطیلات رسمی به شرح زیر است:
  
آغاز سال نو مسیحی ................  1 ژانویه 2017 برابر 12 دی ماه سال 95
آغاز سال نو مسیحی ................  1 ژانویه 2018 برابر 11 دی ماه سال 96
آغاز سال نو مسیحی ................  1 ژانویه 2019 برابر 11 دی ماه سال 97

تعطیلات آغاز سال نو میلادی ................ 2 ژانویه 2017 برابر 13 دی ماه سال 95
تعطیلات آغاز سال نو میلادی ................ 2 ژانویه 2018 برابر 12 دی ماه سال 96
تعطیلات آغاز سال نو میلادی ................ 2 ژانویه 2019 برابر 12 دی ماه سال 97

شب عید بهاره
سال 2017 ............... 27 ژانویه برابر  8 بهمن سال 95
سال 2018 ............... 15 فوریه برابر  26 بهمن سال 96
سال 2019 ............... 4 فوریه برابر  15 بهمن سال 97

سال نو چینی
سال 2017 ................ 28 ژانویه برابر 9 بهمن سال 95
سال 2018 ................ 16 فوریه برابر  27 بهمن سال 96
سال 2019 ................ 5 فوریه برابر  16 بهمن سال 97
  تعطیلات سال نوی چینی عموما بین یک تا دوهفته بطول می انجامد. ضمن اینکه سال نوی چینی بر اساس سال قمری محاسبه می گردد که عموما" در ماههای ژانویه و فوریه در سالهای مختلف متغییر است.

تعطیلات هفته طلایی جشن بهاره
سال 2017 ................ 29 ژانویه الی 2 فوریه برابر 10 الی 14 بهمن 95
سال 2018 ................ 17 فوریه الی 21 فوریه برابر 28 الی 2 اسفند 96
سال 2019 ................ 6 فوریه الی 10 فوریه برابر 17 الی 21 بهمن 97

روز بزرگداشت مردگان ................ 2، 3 و 4 آوریل 2017 برابر 13، 14 و 15 فروردین 96
روز بزرگداشت مردگان ................ 5 آوریل 2018 برابر 16 فروردین سال 97
روز بزرگداشت مردگان ................ 5 آوریل 2019 برابر 16 فروردین سال 98

روز کارگر ................ 1 مه 2017 برابر 11 اردیبهشت سال 96
روز کارگر ................ 1 مه 2018 برابر 11 اردیبهشت سال 97
روز کارگر ................ 1 مه 2019 برابر 11 اردیبهشت سال 98
این تعطیلی عموما به مدت یک هفته بطول می انجامد.

عید قایق اژدها
سال 2017 ............... 28، 29 و 30 مه برابر 7، 8 و 9 خرداد 96
سال 2018 ............... 18 ژوئن 2018 برابر 28 خرداد 97
سال 2019 ............... 7 ژوئن 2018 برابر 17 خرداد 98

روز وسط پائیز – تعطیلات پاییزه
سال 2017 ................. 4 اکتبر برابر 12 مهر سال 96
سال 2018 ................. 24 سپتامبر برابر 2 مهر سال 97
سال 2019 ................. 13 سپتامبر برابر 22 شهریور سال 98

روز ملی چین ................... 1 اکتبر 2017 برابر 9 مهر سال 96
روز ملی چین ................... 1 اکتبر 2018 برابر 9 مهر سال 97
روز ملی چین ................... 1 اکتبر 2019 برابر 9 مهر سال 98

تعطیلات هفته طلایی روز ملی چین ............... 6-1 اکتبر 2017 برابر 9 الی 14 مهر 96
تعطیلات هفته طلایی روز ملی چین ............... 7-2 اکتبر 2018 برابر 10 الی 15 مهر 97
تعطیلات هفته طلایی روز ملی چین ............... 7-2 اکتبر 2019 برابر 10 الی 15 مهر 98

تعطیلات روز ملی چین به مدت یک هفته بطول می انجامد.
 
 
 


دسته بندی: دانستنی ها | مطالب عمومی

بررسی تعطیلات سالانه در نقاط گوناگون جهان، نشان می‌دهد که هم تعطیلات زیاد (بالاتر از هجدده روز) و هم تعطیلات کم (کمتر از شش روز) سهم بسیار کمی در تقویم سالانه کشورهای جهان را به خود اختصاص داده است. بیشتر کشورهای پیشرفته جهان، ترجیح می‌دهند راهی میانه را برگزینند، به گونه ای که ده قدرت اقتصادی برتر جهان یعنی ایالات متحده آمریکا، ژاپن، چین، آلمان، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا، برزیل، اسپانیا و کانادا به ترتیب: ده، پانزده، هفت، نه، دوازده، هشت، سیزده، ده، نه و یازده روز تعطیلات رسمی در تقویم خود دارند. 
 
عامترین تعطیلات در تقویم‌های رسمی ۱۱ روزه و ۹ روزه است که روی هم نزدیک ۲۶ درصد کشورهای جهان را از آن خود می کنند. 
 
در زیر کشورهای جهان را بر پایه روزهای تعطیل رسمی در تقویم سالانه می‌بینید:
 
 


دسته بندی: دانستنی ها | مطالب عمومی

Business to business

 
B2B

تجارت فروشنده با فروشنده

B2B اولین خرید و فروش معاملات الکترونیکی است و هنوز هم طبق آخرین آمار بیشترین عایدی را کسب می کند. در B2B تجار نه تنها مجبورند مشتریان خود را بشناسند، بلکه باید واسطه ها را نیز شناسایی کنند. در این مدل همه ی شرکاء و خدمات مرتبط با تجارت بین المللی از قبیل: تأمین کنندگان، خریداران، فرستندگان دریایی کالا، لجستیک (پشتیبانی)، خدمات (سرویس های) بازرسی، اخبار بازاریابی و کاربریهای نرم افزار را که موجب سهولت در امور تولید، خرید و فروش می گردند در یک محل گرد هم می آیند.

B2B در جایی استفاده می گردد که بخواهیم خرید و فروش عمده را به کمک تجارت الکترونیکی انجام و خارج از حیطه خرده فروشان عمل نماییم. چرا که خرده فروشی در اینترنت با خطرات بسیار همراه است زیرا مشتریان تمایل ندارند تا همه چیز را از روی اینترنت خردیداری کنند و فقط روی برخی از اجناس دست می گذارند و سایر موارد برایشان اهمیت چندانی ندارد. شرکت Cisco یکی از اولین شرکت های بزرگی بود که در جولای 1996 سایت تجارت الکترونیکی خود را راه اندازی کرد و بعد از آن تلاش جدی، بقیه ی شرکت ها برای چنین امری آغاز شد. یک ماه بعد شرکت های کامپیوتری عظیمی نظیر Microsoft و IBM نرم افزارهای تجاری خود را که امکان انجام فروش از طریق اینترنت را فراهم می کرد به بازار عرضه نمودند.

Forrester Research که به تجزیه و تحلیل فعل و انفعالات در بخش فناوری مشغول است در 1999 تخمین زد که حجم مبادلات B2B تا سال 2004 در ایالات متحده به یک تریلیون دلار و در سال بعد از آن به 2/7 تریلیون دلار برسد. دولت استرالیا با همکاری شرکت معتبر ITOL قصد دارد در یک برنامه 5 سال مبلغ 6/6 میلیون دلار برای زیر ساخت های تجارت الکترونیک هزینه کند. این مبلغ صرف برنامه B2B  خواهد شد. به صورت طبیعی در B2B فروش مستقیم، منبع اصلی درآمد به حساب می آید، مانند وقتی که یک فروشنده محصول خود را به یک فروشنده دیگر مستقیماً می فروشد. با این وجود وب می تواند روی فروش مستقیم تأثیر بگذارد و این قاعده را بر هم بزند.

در این نظام جدید اقتصاد جهانی که به سمت تداوم ارتباطات الکترونیکی در حال پیش روی است مشکلاتی نیز وجود دارد. از جمله اینکه رو در رو نبودن مشتری و فروشنده باعث می شود تا معامله به صورت گیرد. این مشتریان برای دریافت اطلاعات بیشتر باید به تلفن به مرکز اصلی وصل شوند، اما هیچ تضمینی برای اینکه کسی آن سوی خط باشد وجود ندارد.


دسته بندی: دانستنی ها | مطالب عمومی

در تجارت الکترونیک این ضمانتنامه ، ضمانت نامه ایی است که تعهد به فعل غیر می کند. 
عقد ضمان را می‌توان به‌عنوان قراردادی فرعی تعریف کرد که به ‌موجب آن ضامن تعهد می‌کند برای دین اصلی موجود یا مورد نظر، قصور در انجام، یا سوء اجرای تعهد شخص دیگری (مضمون‌عنه) در مقابل مضمون‌له پاسخگو باشد.
ضمانت‌نامه بانکی تعهدی است از سوی یک بانک، شرکت بیمه یا موسسه مالی و اعتباری دیگری مبنی بر پرداخت مبلغی قابل محاسبه به صادرکننده، اگر واردکننده از پرداخت ثمن خودداری کند.
حال در این نوع ضمانت ، به موجب قرارداد ضمانتنامه، تعهد ضامن مبنی بر پرداخت مبلغ و ثمن مادامی که واردکننده از پرداخت خودداری نکرده، ایجاد نمی‌شود.
توضیح بیشتر:
در تجارت و بازرگانی بین المللی در حالت عادی، واردکننده خود شخصاً در برابر صادرکننده تعهد خواهد کرد وجه وثمن معامله را بپردازد و با دادن ضمانت‌نامه بانکی این تعهد را مستحکم خواهد نمود. صادرکننده با ارسال کالا، اسناد حمل را برای واردکننده ارسال خواهد کرد و عنداللزوم یک رونوشت از آن را برای بانکی که ضمانت داده می‌فرستد. واردکننده مطابقت اسناد را چک می‌نماید. در صورت احراز مطابقت اسناد، واردکننده مستقیماً از طریق انتقال الکترونیکی اعتبار یا شیوه پرداخت مورد توافق دیگری ثمن را خواهد پرداخت. اگر وارد کننده از پرداخت ثمن خودداری کند یا صریحاً پرداخت ثمن را مردود اعلام کند، صادرکننده جهت مطالبه و پرداخت ثمن سراغ موسسه ضامن خواهد رفت، بنابراین، ضمانت‌نامه بانکی وثیقه و تعهدی فرعی در کنار قرارداد اصلی است.


دسته بندی: دانستنی ها | مطالب عمومی

امروزه علم بازاريابي از علوم پايه دنياي تجارت محسوب مي‌شود. بازاريابي گستره عظيمي از استراتژي‌ها و برنامه‌ها را براي رونق دادن به يک کسب‌وکار و حفظ اين رونق به کار مي‌گيرد. بازاريابي در واقع اقدام به خلق عقايد مشتريان نسبت به يک محصول و سپس حفظ اين عقايد در ذهن آنان مي‌کند. اما همواره آنچه که موجب ظهور علوم جديد در دنياي تجارت مي‌شود تعريف روش‌هايي است که بتواند نقصان‌هاي موجود در يک روش را مرتفع کند يا بتواند در محيطي که تعريف مي‌شود بهره‌وري بيشتري داشته باشد. 

همين عامل موجب ظهور بازاريابي چريکي شد. يکي از نقص‌هاي موجود در بازاريابي سنتي پرهزينه بودن آن است به‌گونه‌اي که بسياري از کسب‌وکارهاي کوچک با وجود تمايل به استفاده از آن، نمي‌توانند هزينه‌هاي آن را متقبل شوند. همين رويکرد موجب ظهور نوعي بازاريابي براي کسب‌وکارهاي کوچک شد هرچند که شرکت‌هاي بزرگ نيز از آن بي بهره نمانده‌اند. 


دسته بندی: دانستنی ها | مطالب عمومی

سبدگردانی چیست و چه مزایایی برای سرمایه‌گذاران دارد؟

 

سبدگردانی فرآیندی است که طی آن فرد خبره در امر سرمایه‌گذاری بر اساس خصوصیات، سطح ریسک‌پذیری و سرمایه هر سرمایه‌گذار، سبدی مناسب او تشکیل داده و به صورت مستمر بر آن نظارت و اعمال مدیریت می‌کند. همچنین، با توجه به تغییر عوامل اثرگذار بر محیط سرمایه‌گذاری، تصمیمات لازم در جهت رسیدن به اهداف سبد و افزایش ارزش آن از طرف مدیر اتخاذ می‌شود.

مزیت عمده سبدگردانیدر استفاده از توان حرفه‌ای مدیر سبد و مشاوره‌های تیم مدیران سرمایه‌گذاری است. این مساله باعث می‌گردد که تمام تصمیمات گرفته شده با دقت و بررسی لازم بر روی گزارش‌های مالی و اخبار بازار سرمایه به انجام برسد و در واقع ارجحیت و تمایز سبدگردانی نسبت به سرمایه‌گذاری انفرادی و یا از طریق سایر نهادهای بازار سرمایه در همین نکته نهفته است.


دسته بندی: دانستنی ها | مطالب عمومی

شاخص بورس چیست؟
حتما شما هم تاکنون، بارها و بارها، شنیده‌اید که مثلا شاخص بورس امروز با ۵۰ واحد رشد، به عدد 70 هزار واحد رسید. همچنین گاهی اوقات رسانه‌ها از کاهش شاخص بورس خبر می‌دهند. اما تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که شاخص بورس، بیانگر چیست و چرا افزایش یا کاهش آن، اهمیت دارد؟ اساس نوسانات شاخص چه مفهومی دارد؟ 


دسته بندی: دانستنی ها | مطالب عمومی

منظور از سهم دقیقا چیست؟
آسمونی : هر شرکت سهامی به قسمت‌هایی مساوی تقسیم می‌شود که به هر یک از این قسمتها یک سهم گفته میشود. وقتی که شما یک سهم از شرکت خریداری می‌کنید در فعالیت‌ها، و سود و زیان ان شرکت شریک می‌شوید و سهامدار آن شرکت خواهید بود. اگر بخواهیم سهام را بر اساس حقوق دارنده سهم طبقه بندی کنیم دو نوع سهم داریم.

سهام چیست ؟
سهام جمع کلمه سهم می‌باشد.
ورقه سهم 
ورقه سهم سند قابل معامله‌ای است که نماینده تعداد سهامی است که صاحب آن در شرکت سهامی دارد و اطلاعات مهمی از قبیل نام شرکت، شماره ثبت، نام و مشخصات دارنده سهام و مبلغ اسمی سهم بر روی آن نوشته شده است.


دسته بندی: دانستنی ها | مطالب عمومی

نتایج حاصل از بررسیها نشان می دهند که با افزایش 1درصد در رشد صادرات کالاها و خدمات به نرخ رشد GDP به اندازه 19. درصد اضافه می شود و همچنین با افزایش 1درصد در رشد واردات کالاها و خدمات به نرخ رشدGDP به اندازه 1. اضافه می شود. همانطور که ملاحظه می کنیم اهمیت ضریب صادرات بیشتر از واردات می باشد.

بعلاوه در تفکیک واردات به سه گروه کالاهای سرمایه ای، واسطه ای و مصرفی، نتایج برآورد نشان می دهند که با افزایش 1درصد در واردات کالاهای واسطه ای و سرمایه ای به ترتیب به رشد GDP، 03.و04.درصد اضافه می شود. تأثیر کالاهای سرمایه ای ـ با وجود اینکه کالاهای واسطه ای سهم بیشتری را از کالاهای سرمایه ای در کل واردات دارند ـ کمی بیشتر از کالاهای واسطه ای می باشد، و این موضوع اهمیت کالاهای سرمایه ای را نسبت به کالاهای واسطه ای در رشد اقتصادی مشخص می سازد. در نهایت نتایج حاصل از تخمین نشان می دهد که کالاهای مصرفی اثر منفی روی رشد GDP دارند.

نتایج حاصل از بررسیها نشان می دهند که با افزایش 1درصد در رشد صادرات کالاها و خدمات به نرخ رشد GDP به اندازه 19. درصد اضافه می شود و همچنین با افزایش 1درصد در رشد واردات کالاها و خدمات به نرخ رشدGDP به اندازه 1. اضافه می شود. همانطور که ملاحظه می کنیم اهمیت ضریب صادرات بیشتر از واردات می باشد.

بعلاوه در تفکیک واردات به سه گروه کالاهای سرمایه ای، واسطه ای و مصرفی، نتایج برآورد نشان می دهند که با افزایش 1درصد در واردات کالاهای واسطه ای و سرمایه ای به ترتیب به رشد GDP، 03.و04.درصد اضافه می شود. تأثیر کالاهای سرمایه ای ـ با وجود اینکه کالاهای واسطه ای سهم بیشتری را از کالاهای سرمایه ای در کل واردات دارند ـ کمی بیشتر از کالاهای واسطه ای می باشد، و این موضوع اهمیت کالاهای سرمایه ای را نسبت به کالاهای واسطه ای در رشد اقتصادی مشخص می سازد. در نهایت نتایج حاصل از تخمین نشان می دهد که کالاهای مصرفی اثر منفی روی رشد GDP دارند.


دسته بندی: دانستنی ها | مطالب عمومی