تبلیغات


 
 



بیت‌کوین چیست؟
بیت کوین یک شبکه توافقی است که یک سیستم پرداخت جدید و یک نوع پول کاملاً یجیتال را بوجود آورده است. این اولین شبکه پرداخت نقطه به نقطه تمرکز زدایی شده است که توسط کاربرانش بدون هیچگونه اختیار مرکزی و یا واسطه ای، نیرومند شده است. از نقطه نظر یک کاربر، بیت کوین بسیار شبیه پول نقد اینترنتی است. بیت کوین همچنین می تواند به عنوان مهمترینسیستم دفترداری با سه ورودی موجود بشمار آید.
 
سازنده بیت‌کوین کیست؟
بیت کوین اولین پیاده سازی یک مفهوم به نام "ارز سری" است که اولین بار در سال 1998 توسط وِی دای در فهرست ایمیل سایفرپانک ها، توصیف شده بود و بیان میکرد که این مفهوم، نوع جدیدی از پول است که برای کنترل تولید و تراکنشهای روی آن، بجای یک مرجع مرکزی، از رمزنگاری استفاده شده است. مشخصات اولین بیت کوین و اثبات مفهوم در سال 2009 توسط ساتوشی ناکاموتو در یک فهرست ایمیل رمزنگاری شده منتشر گردید. ساتوشی بدون آنکه چیز زیادی از خودش فاش سازد، پروژه را به اواخر سال 2010 موکول کرد. از آن موقع این جامعه بطور نمایی با توسعه دهندگان بسیاری که روی بیت کوین کار می کنند، رشد کرده است
 
گمنامی ساتوشی اغلب باعث نگرانی های ناموجهی می شود که بسیاری از آنها به فهم نادرست از طبیعت متن باز بیت کوین بر می گردد. پروتکل بیت کوین و نرم افزار بصورت باز منتشر شده است و هر توسعه دهنده ای در هر کجای گیتی می تواند کد آنرا بازبینی کرده و یا نسخه تغییر یافته نرم افزار بیت کوین مخصوص خودش را بسازد. تاثیر ساتوشی نیز مانند توسعه دهندگان کنونی، محدود به تغییراتی بود که از دیگران اقتباس می کرد و بنابراین بیت کوین را کنترل نمی کرد. امروزه هویت مخترع بیت کوین به خودی خود احتمالاً مانند هویت شخصی است که کاغذ را اختراع کرده بود.


دسته بندی: آموزش | ارز دیجیتال


اولین تجربه شما در ورود به دنیای کریپتو چه بوده است؟
 
آیا از راهنمای فرد دیگری استفاده می‌کردید؟ آیا اصلاً به‌صورت اصولی وارد فضای ارزهای دیجیتالی شده‌اید؟ سود و زیان‌های شما چقدر بوده است؟ آیا تابه‌حال سعی کرده‌اید که تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار دهید؟
 
 
شاید برای هرکسی که تازه به فضای ارزهای دیجیتال واردشده باشد، شنیدن اصطلاحات مختلف گنگ و گاها عجیب به نظر برسند، اما با تعریف و فهم بهتر آنها خواهید دید که به راحتی می‌توان به یک خبره در زمینه ارزهای دیجیتالی تبدیل شد.
 
اگر شما نیز یکی از تازه واردان به این عرصه هستید، مطالبی که در ادامه با شما در میان خواهیم گذاشت را از دست ندهید و این مقاله را با تازه واردان دیگر به اشتراک بگذارید.


دسته بندی: آموزش | ارز دیجیتال


ارزهای دیجیتال از کجا آمده اند، و در مورد این نوع پول های الکترونیکی و نوین چه چیزهایی باید بدانیم؟
همزمان با رشد ارزش بیت کوین در سال ۲۰۱۷، ارزهای دیجیتال به یک جریان اصلی در دنیا تبدیل شدند. معمولا به ارزهای دیجیتال نام «طلای دیجیتال» نسبت داده می شود. زیرا، برخی از ویژگی های بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال با این فلز گران بها برابری می کنند. اما این مقایسه درستی نیست.
 
کریپتوکارنسی یا ارز دیجیتال به یک سیستم انتقال وجه الکترونیک گفته می شود که برای تایید تراکنش ها و تشکیل واحدهای جدید، متکی به بانک های مرکزی نبوده و نیازی به شخص ثالث ندارند. در عوض در سیستم ارزهای دیجیتال تراکنش ها در یک دفتر کل توزیع شده به نام بلاک چین ثبت و رمزنگاری می شوند، و این موضوع امکان پرداخت های مستقیم و همتا به همتا را فراهم می کند.
 
مفهوم «ارز دیجیتال» به زبان ساده
 
در این مطلب به موضوعات زیر پرداخته شده:
۱- خلق بیت کوین و بلاک چین (فناوری که بستر فعالیت تمام ارزهای دیجیتال غیر متمرکز را تشکیل داده است)
 
۲- بلاک چین چطور مشکلات مرتبط با ارزهای دیجیتال پیشگام را حل می کند؟
 
۳- تراکنش ارزهای دیجیتال چطور بدون دخالت بانک مرکزی تکمیل می شود؟
 
۴- نقش ماینرها در بازار ارز دیجیتال چیست؟
 
۵- چگونه ارز دیجیتال بخریم؟


دسته بندی: آموزش | ارز دیجیتال