تبلیغات


 
 


پروفرما سندی است که در آن صادرکننده مجموعۀ شرایط پیشنهادی خود را جهت صدور کالا یا کالاهائی معین به واردکننده اعلام می‌دارد.

فروشنده (صادرکننده) معمولاً پیش‌‌فاکتور را به نام سفارش‌دهنده خارجی یا نمایندگی‌های فروش خود در خارج صادر می‌کند. غالباً خریدار (واردکننده) به چنین سندی نیاز دارد تا علاوه بر ارزیابی شرایط پیشنهادی فروشنده ، بتواند برای اخذ مجوزهای لازم جهت وارد کردن آن کالا یا احتمالاً خرید ارز اقدام کند؛ اما گاه این سند می‌تواند به‌صورت دعوتنامه‌ای از خریدار برای سفارش کالا باشد. در هر صورت ، پیش‌‌فاکتورها فرم واحدی ندارند ، ولی کلا‌‌ً حاوی اطلاعاتی در خصوص مشخصات کمی و کیفی کالا و بسته‌بندی آن ، قیمت واحد و کل کالا با قید مدت اعتبار ، و در صورت لزوم هزینه‌های مربوط به کرایه ، بیمه ، و شرایط پرداخت قیمت کالا می‌باشند. از لحاظ مقررات ایران ، این سند باید معتبر و حاوی اطلاعات زیر باشد:


دسته بندی: آموزش | صادرات و واردات

رویه ترانشیپ عملا ترکیبی از 2 یا تعداد بیشتری ترانزیت می باشد که با توجه به هدف مورد نظر تعداد ترانزیت ها متفاوت خواهد بود. مزیتی که در رویه ترانشیپ نسبت به ترانزیت ایجاد شده است اظهار یک ترانزیت و عدم نیاز به اظهار مجدد برای ترانزیت های بعدی مرتبط با ترانزیت اولیه می باشد.

از آنجائیکه اکثر اطلاعات اظهارنامه ترانزیت اول با ترانزیت های مرتبط بعدی یکسان است با این تفاوت که حامل تغییر می یابد یا کالای اظهارنامه ترانزیت اول بصورت بخش بخش در چند اظهارنامه ترانزیت حمل خواهد شد. در نتیجه می توان با استفاده از رویه ترانشیپ اطلاعات مشترک اظهارنامه ها را از طریق سیستم منتقل نمود و بدین ترتیب نیازی به اظهار مجدد نخواهد بود.


دسته بندی: آموزش | صادرات و واردات

همانطور که می دانید برای اظهار کالا پس از ثبت سفارش بایستی به سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی یا EPL مراجعه کنیم , EPL مخفف نوشته های ELECTRONICS PACKING LIST می باشد به معنای سامانه پکینگ لیست الکترونیکی می باشد , خیلی نام سامانه EPL به کارایی آن نمی خورد , متاسفانه در حال زمان نگارش این پست دائما سامانه EPL قطع و وصل می باشد و ارور های فراوانی در ان نمود می کند .

خوب , راه رو کوتاه میکنیم و میرویم سر اصل مطلب , بله سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی ,

برای ورود به سامانه EPL از کجا رمز و پسوورد بگیریم ؟

بایستی با به همراه داشتن کارت ملی خود به نزدیک ترین گمرک محل و واحد انفورماتیک مراجعه کنید و پس از تسلیم درخواست خود مبنی بر دریافت کد EPL می توانید از واحد انفورماتیک گمرک رمز و پسوورد EPL خود را بگیرید , توجه داشته باشین یوزر ورود به سامانه EPL همیشه کد ملی شما خواهد بود و رمز آن نیز معمولا در ابتدا توسط مسئول مربوطه یک رمز ساده انتخاب می شود . مانند 123456 که حتما در اولین فرصت اقدام به تغییر رمز EPL خود کنید , چرا که در صورت قرار دادن این رمز و پسوورد در اختیار دیگران امکان سوء استفاده از کدینگ شما توسط دیگران فراهم می شود , هیچ وقت EPL خود و رمز آن را در اختیار دیگران نگذارید و همیشه برای خود محفوظ داشته باشید .

نکته بسیار مهم : حتما بایستی کد ملی شما در سامانه کدینگ EPL  و کد ملی ثبت شده برای سیم کارت شما با هم برابر باشد و در صورت هر گونه نا همخوانی امکان ورود به سیستم وجود ندارد .

آموزش EPL پنجره واحد تجارت فرامرزی

خوب حال رمز و پسوورد ورود به EPL را در آدرس WWW.EPL.IRICA.IR وارد کنید , اگر همه چیز درست باشد صفحه EPL باز می شود.



دسته بندی: آموزش | صادرات و واردات


مقدمه Introduction 

تاریخچه و اصول اولیه: Historical Introduction of Fundamentals:

تاریخچه کوتاه: Brief History

اعتبارنامه مسافرتی
در قرن هجدهم استفاده می شد؛ 
مشتریان در خارج از کشور پول نقد دریافت می کردند؛ 

یک معرفی نامه توسط بانک گشاینده برای نمایندگی های/کارگزاران خارجی صادر می شد؛

بانک گشاینده از طریق براتی که توسط کارگزاران/نمایندگیها به عهده اش صادر می شد، مبالغ را پرداخت می نمود؛

حداکثر مبلغ و سررسید در اعتبارات مسافرتی ازسوی بانک صادرکننده ذکر میشد؛

بعدها در اواسط قرن نوزدهم اعتبار اسنادی برای پرداخت معاملات تجاری پدیدار شد؛

اتاق بازرگانی بین الملل به منظور فهم و درک جهانی از اعتبارات اسنادی، مقررات متحدالشکل را در سال 1933 برای اولین بار منتشر نمود؛

در سال 1993 ، مقررات متحدالشکل مورد تجدیدنظر قرار گرفت و UCP500 نافذ و قابل اجراگردید. به دلیل توسعه تجارت و پیچیدگی های آن اتاق بازرگانی بین الملل اقدام به تجدید نظر مجدد ucp نمود و 600 ucp را تدوین نمود که از جولای 2007 مورد اجرا قرار گرفت


دسته بندی: آموزش | صادرات و واردات