تبلیغات


 
 


1-طبقه بخشنامه 10/08/89 – 139713189 تاسیس شرکتها و موسسات مراقبتی و حفاظتی نیاز به مجوز ناجا دارد.

2- طبق بخشنامه 13/09/89- 89/160201 موسسات غیرتجاری مشمول بند الف ماده 0 آئین مذکور در مرجع ثبت شرکتها برای تاسیس نیاز به مجوز دارند اما برای ثبت تغییرات موسسات مذکور نیاز به مجوز ندارند.

3-طبقه بخشنامه 12/10/89 – 89/185338 موسسات قرآنی با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی قابل ثبت می باشند.

4-طبقه بخشنامه 02/03/90 – 90/39852 برای تاسیس و تغییرات نهادهای پولی و اعتباری از قبیل بانکها، موسسات اعتباری، تعاونی های اعتباری، صندوقهای قرض الحسنه، صرافی ها و شرکتهای واسپاری (لیزینگ) نیاز به اخذ مجوز از بانک مرکزی می باشد.

5-طبقه بخشنامه 19/10/90 – 90/189751 ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری برای مدیران(مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره) و بازرسین شرکتهای تجاری در مرحله تاسیس ضروری و به هنگام تغییرات، اظهار و تایید عدم سوء پیشینه کیفری مدیران و بازرسین در ذیل صورتجلسه مجامع عمومی و عادی (سالیانه و یا فوق العاده) کفایت می نماید.



دسته بندی: دانستنی ها | حقوقی و مدنی

 

1-دعوای مطالبه پول خارجی اعم از دلار – یورو – ماولا – ین ژاپن – دینار و…)

۲-دعوای مطالبه خسارت اعم از خسارت و ضرر و زیان قهری یا قراردادی –

۳-دعوای مطالبه حق کسب و پیشه و تجارت و سرقفلی

دعوای مطالبه منافع

دعوای مطالبه سهم الارث

دعوای اثبات مالکیت

–دعوای الزام به تنظیم سند رسمی بیع ا –

دعوای خلع ید غاصبا نه

دعوای تسلیط ید یا وضع ید

دعوای مطالبه وجه التزام قراراردادی.

دعوای مدنی مطالبه دیه

دعوای مطالبه مهریه


دسته بندی: دانستنی ها | حقوقی و مدنی

فعالیت های اقتصادی به طرق مختلف در جوامع صورت می گیرد . حمایت از فعالیت کنندگان دراین امر و همچنین نظارت بر اعمال اقتصادی (تجاری) (وکیل)  مستلزم شناخت اشخاص فعال در این زمینه می باشد.

کسب مجوز برای فعالیت های تجارتی و پرداخت حقوق حقه دولت در قالب مالیات و جلوگیری از رقابتها و تلاشهای ناسالم یکی از مزایای این امر محسوب می گردد.

در کنار راهنمای ثبت شرکتها و دریافت کارت بازرگانی ، ضرورت اخذ شماره (کد)اقتصادی ملاحظه می شود فلذا با استفاده از مقررات مربوطه که در واحدهای ذیربط وزارت امور اقتصادی و دارایی جاری است نسبت به نگارش و ارائه راهنمای دریافت شماره اقتصادی برای کسانی که نیازمند دانستن اطلاعات مربوط می باشند اقدام شد.


تعاریف

  1. اشخاص مکلف به اخذ شماره اقتصادی
    کلیه اشخاص حقوقی که به امر تولید،مونتاژ ، واردات و صادرات ، توزیع هر نوع کالا و کارهای خدماتی اشتغال دارند همچنین کلیه اشخاص حقیقی که به امور فوق اشتغال داشته و دارای پروانه کسب یا کار ازمراجع ذیربط بوده و یا دارای محل فعالیت تجاری باشند و واجد شرایط اخذ شماره اقتصادی به شمار می آیند . قابل ذکر است احراز یکی از شرایط فوق برای اشخاص حقیقی کافی می باشد .


دسته بندی: دانستنی ها | حقوقی و مدنی

قانونگذار در فصل «حمایت از مصرف‌كنندگان» در قانون تجارت الکترونیکی، تکالیفی را مقرر کرده است كه بر اساس آنها، فروشندگان و ارائه‌دهندگان كالا و خدمات از طریق اینترنت، به ارائه هویت و مشخصات كامل خود موظف شده‌اند...

 

 


دسته بندی: دانستنی ها | حقوقی و مدنی