تبلیغات


 
 


بیش از 17 میلیون کسب و کار  در آمریکا فعالیت می کنند، تقریباً 70 درصد آنها بصورت مالکیت انحصاری فعالیت می نمایند. افتتاح یک مالکیت انحصاری، علاوه بر سادگی نسبی در مقایسه با شرکتهای بزرگ، یک روش کم هزینه برای ورود به دنیای کسب و کار است. از مشاوران و نیزه اندازان آزاد گرفته تا پیمانکاران مستقل تقریباً هرکس می تواند یک مالکیت انحصاری بوجود آورد

" مالکیت انحصاری" همانطور که از نامش پیداست کسب و کاری است که یک نفر مالک آن است و نباید آن را با شرکت اشتباه گرفت. خبری از مالیات شرکتی نیست و مالک انحصاری مالیات بر درآمد را بر سودهای بدست آمده می پردازد. به این ترتیب روند حسابداری برای مالک انحصاری که در شرایط تصمیم گیری های کاری کاملاً خودمختار است نسبتاً ساده می شود.

راه اندازی یک مالکیت انحصاری ساده است. یکی از گامهای اصلی، گرفتن مجوز برای یک کسب و کار محلی است ( ممکنست مجوز مالیات بر فروش نیز لازم باشد). برای کسب و کارهای خاصی مانند رستوران و یا کارهای حقوقی ممکنست مجوزهای محلی یا دولتی بیشتری لازم باشد. بجز قوانین و مقررات حقوقی و مجوزها عوامل مهم دیگری وجود دارند که باید هنگام راه اندازی یک مالکیت انحصاری مورد توجه قرار گیرند. شما باید یک طرح تجاری ایجاد نمایید، فعالیتهای بازاریابی و تبلیغات داشته باشید، بودجه را مشخص نمایید و راههایی برای تأمین بودجه کسب و کارتان پیدا کنید.
 
مزایا و معایب مالکیت انحصاری
 
بسیاری از صاحبان کسب و کار بصورت مالکیت انحصاری فعالیت می کنند تا رویه دشوار مالیات که با اشکال دیگر کسب و کار همراه می شود را ملایم کنند. شما، بعنوان یک مالک انحصاری، فقط باید بازده مالیات بر درآمد شخصی شامل سود و زیان کار خود را بایگانی کنید. هیچ محدودیتی بر روی تعداد افرادی که می توانید استخدام کنید وجود ندارد و از نقطه نظر مالیات و قانون هیچ فرقی بین شما و کسب و کارتان وجود ندارد. بنابراین شما می توانید هر تعدادی که می خواهید استخدام کنید و همچنین اگر لازم باشد پیمانکاران مستقل را استخدام نمایند. مالکان انحصاری که بر کسب و کار خود کنترل کامل دارند همه تصمیمات کاری خود را با حفظ قانون در ذهن خود می گیرند.
 
مالکیت انحصاری برای هر صاحب کسب و کار مخصوصاً صاحبان کسب و کارهایی که تمایل ندارند هر خطری را بپذیرند نیست. کسب و کار شما، برخلاف یک شرکت یا شرکت با مسئولیت محدود، بصورت یک نهاد قانونی مجزا نیست. همه ثروت و دارایی های شخصی شما به کسب و کار مربوط است. جنبه منفی دیگر، عدم توانایی در افزایش سرمایه براحتی می باشد. مالکان انحصاری نمی توانند همانند شرکتهای دیگر سهام بفروشند بنابراین مجبورند بدنبال روشهای مختلفی جهت افزایش سرمایه لازم برای گسترش کسب و کار خود باشند.
 
انتخاب بهترین ساختار کسب و کار در نهایت بر موفقیت کسب و کار شما تأثیر می گذارد. راه اندازی یک مالکیت انحصاری راهی سریع و آسان برای ایجاد یک کسب و کار است اما ممکنست بهترین ساختار برای کار شما نباشد. حتماً قبل از اینکه مشخص نمایید این ساختار برای شما مؤثر است یا نه، موافقان و مخالفان خود را بسنجید.


دسته بندی: دانستنی ها | اقتصادی