تبلیغات


 
 


مسئولیت حرفه ای
 
مسولیت حرفه ای مسئولیتی است که به واسطه تخصص هر فرد مانند پزشک، مهندس طراح، ناظر و محاسب، نماینده بیمه، وکیل ، کارشناس دادگستری و ... بر عهده وی قرار میگیرد و برخی انواع آن در زیر آمده است.
 
 
مسئولیتهای قراردادی
 
موضوع این بیمه نامه جبران خسارات مالی و جانی وارد به طرف قرارداد بیمه گذار ناشی از تعهداتی می باشد که بواسطه شرایط قرارداد، بیمه گذار در مقابل دیگران به عهده گرفته است و تعهدات مذکور تحقق نیافته است.
شرایط عمومی یا متن بیمه نامه در واقع مفاد قرارداد فیمابین بیمه گر و بیمه گزار بوده که به امضای بیمه گر رسیده و تحویل بیمه گزار می گردد.کلیه جزئیات بیمه نامه به مانند پوششها،استثنائات،وظایف و تعهدات بیمه گر و بیمه گزار،مهلت اعلام خسارت،مرجع حل اختلاف و سایر موارد در آن درج گردیده است.شرایط عمومی بسته به نوع بیمه نامه صادره می تواند یک یا چندین صفحه باشد و همچنین شرایط عمومی در هرنوع بیمه نامه ثابت می باشد.
 
 
مسئولیت در قبال کارکنان
 
بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان در بخشهای ساختمانی، عمرانی و واحدهای تولیدی صنعتی و خدماتی و پیرو آن مسولیت در قبال اشخاص ثالث بیشترین حجم بیمه نامه های صادر را شامل شده و  علت آن نیاز مبرم تمام کارفرمایان به آن می باشد.
 
 
بیمه مسئولیت عمومی
 
خسارت جانی و مالی وارد به اشخاص ثالث که در اثر فعالیت روزمره فرد یا افراد ایجاد می‌گردد و به‌موجب قانون، عامل زیان مسئول شناخته می‌شوند را مسئولیت عمومی می‌نامند.
 
بیمه‌‌های مسئولیت عمومی به منظور پوشش این قبیل موارد صادر می‌شوند.
 


دسته بندی: آیین نامه و مقررات | بیمه