تبلیغات


 
 


در صورت بهره گيري مناسب از امکانات گسترده اين روش بازاريابي الکترونيکي، شما قدمي بزرگ رو به جلو برداشته ايد.
اين روش بازاريابي براي شما ارزان و با صرفه و براي مشتريانتان متنوع و جذاب مي باشد. اين روش بازاريابي همان روش قديمي و معروف Word-of-mouth Marketing مي باشد، بنحوي که سرويس هاي خوب از طريق مردم دهان به دهان ميگردد و باعث مي شود که يک سرويس و يا شرکت از اين طريق بر تعداد مشتريان خود بيافزايد. 

در بازاريابي ويروسي، شما با استفاده از ارتباطات ميان مشتريان، پيام خود را به ديگران ارسال مي نماييد. با توجه به جايگاه ويژه اي كه اين نوع تبليغ در ساليان طولاني در استراتژي هاي بازاريابي داشته است، شما نمي توانيد نسبت به آن بي اعتنا باشيد.

بازاريابي ويروسي يك استراتژي بازاريابي است كه مردم را به بازگو كردن پيام بازاريابي شما به ديگران،بر مي انگيزد. اين امر مي تواند باعث جلب توجه بسيار زيادي به خدماتي كه ارائه مي كنيد و يا محصولاتي كه توليد مي كنيد باشد. جلب توجهي تصاعدي! 

يك نفر به دونفر مي گويد ، آندو به چهار نفر مي گويند، آن چهار نفر به هشت نفر مي گويند و ... . 

بعنوان مثال ، در بازاريابي توسط پست الكترونيك ،اگرeMail شما شامل عنصري باشد كه دريافت كننده را به فرستادن آن پيام به ديگران ترغيب كند ، شما يك بازاريابي ويروسي انجام داده ايد.

بازاريابي ويروسي به نرخ بالاي تبادل بين اشخاص بستگي دارد. اگر درصد زيادي از دريافت كنندگان پيامي ، آنرا به تعداد زيادي از دوستان خود ارسال كنند ، رشد ارسال آن پيام بسيار قابل توجه خواهد بودو به طبع اگر تعداد تبادل كم شود ، رشد با شكست روبرو خواهد شد.

مسابقات ، راي گيري و نظر سنجي ، بازي و حتي لطيفه از فرم هاي ديگر بازاريابي ويروسي هستند.
اگر شما به 100 نفر eMail بفرستيد و فقط 25% از آن افراد صرفا" به يك نفر از دوستان خود پيام شما را منتقل كنند ، شما براحتي پيام خود را به 25 نفر ديگر رسانده ايد. 25 نفري كه ممكن بود هيچ وقت پيام شما را دريافت نكنند. شما با استفاده از بازاريابي ويروسي مشتريان بيشتري جلب خواهيد كرد.


بازاريابي ويروسي به مردم اين امكان را مي دهد تا از محصولات و سرويس هاي شما بصورت رايگان استفاده كنن. اين امكان در جهت چندبرابر كردن و سرعت بخشيدن به فروش شما در اينترنت بسيار موثر خواهد بود. ايده پنهان در بازاريابي ويروسي اين است كه شما تبليغ خود را به همراه جايزه اي در اختيار ديگران براي استفاده يا هديه آن به ديگران ، قرار مي دهيد.
ده روش موثر براي بازاريابي ويروسي عبارتند از : 

1. به ديگران اجازه دهيد از مقاله هاي شما براي استفاده در وب سايت ، مجله الكترونيكي ،خبرنامه ها و كتب الكترونيكي خود بهره مند شوند.منبع و امكان چاپ مجدد مقاله را در انتهاي آن قرار دهيد.

2. اجازه دهيد ديگران از هر هديه رايگان شما به عنوان جايزه براي فروش محصول يا معرفي خدمات شما استفاده كنند.

3. اجازه دهيد ديگران از صفحه تبادل نظر online شما روي وب سايت خود استفاده كنند .بعضي افراد اين صفحه را در اختيار ندارند. مي توانيد در ازاي اجازه استفاده ديگران از اين صفحه ،بنر خود را در بالاي صفحه اضافه كنيد.

4. به ديگران اجازه دهيد بر روي سرور شما وب سايتي به رايگان ايجاد كنند. به ازاي فضاي رايگاني كه در اختيار آنها قرار مي دهيد، از فضاي تبليغاتي وب سايتهاي آنان استفاده كنيد.

5. به ديگران اجازه دهيد لينك سايت خود را در دفترچه راهنماي رايگان وب سايت سايت شما قراردهند و در مقابل از آنها بخواهيد لينك وب سايت شما را در وب سايت خود قرار دهند.

6. سرويس هاي online رايگاني مانند eMail رايگان ، ثبت رايگان در موتورهاي جستجو گر و ... در وب سايت خود ارائه نمائيد. به ديگران اجازه دهيد از اين سرويس ها در وب سايت يا مجله الكترونيكي خود بهره گيرند.

7. به ديگران اجازه دهيد نرم افزار هاي رايگان شما را به دوستان خود هديه دهند.فراموش نكنيد تبليغات خود را در داخل برنامه ها قرار دهيد.

8. امكان بهره گيري از نمونه طرح هاي گرافيكي وب سايت و يا خبرنامه را براي ديگران فراهم آوريد تا از آنها استفاده نموده يا به ديگران هديه دهند. شما فقط تبليغات خود را در آنها بگنجانيد.

9. اگر كتاب الكترونيكي داريد ، به ديگران اجازه دهيد تبليغات خود را به رايگان در آن اضافه كنند. به ياد داشته باشيد با اين كار ، آنها كتاب الكترونيكي شما را در اختيار بازديدكنندگان وب سايت خود يا مشتركين مجله الكترونيكي خود قرار مي دهند.

10. امكان استفاده از كتاب الكترونيكي خود را براي ديگران فراهم آوريد. اجازه دهيد ديگران كتاب الكترونيكي شما را به بازديدكنندگان خود ارائه نمايند. بازديد كنندگان جديد نيز بايد بتوانند كتاب را در اختيار ديگران بگذارند. ادامه اين كار موجب پخش شدن ويروسي كتاب الكترونيكي شما و در حقيقت تبليغ شما و محصولات و خدمات شما در اينترنت مي شود.


دسته بندی: آموزش | بازاریابی و تبلیغات